Archive for ינואר 26th, 2011

26/01/2011

על קברו של מאיר אינגברמן – רשומת אורח

פרוייקט השביתה הגדולה מלווה ממרחק של מאה שנים את השביתה בחצר כנרת. לדף הפתיחה של הפרוייקט. לכל רשומות הפרוייקט.

יומן השביתה מארח את איריס טוקר ברשומה שניה, בה היא מספרת על איתור קברו של מאיר אינגברמן בבית העלמין בטבריה.

מציאת קברו של מאיר אינגברמן

בקיץ 2009 לאחר שהתברר לי מעל לכל ספק שמאיר נקבר בטבריה, התחלתי לברר היכן בדיוק מצוי קברו של מאיר אינגברמן . פניתי לחברה קדישא בטבריה והברור איתם הבהיר, שחלקת הקבורה מהשנים ההן אינה משוחזרת. זוהי חלקת האשכנזים העתיקה ולא ניתן לזהות בה את מקום קבורתו של מאיר כיוון שאין רשימות מסודרות  מאותן שנים וממרבית הקברים נמחקו הרישומים. הובטח לי שינסו לאתר את הקבר. "תתקשרי אחרי החגים בתשרי או בחשוון" אמרו לי.   בינתיים נפגשתי במקרה עם שמוליק חדש האחראי על בית הקברות של כנרת. דיברנו על ממש"י שהיה הנקבר הראשון בכנרת, ועל חיפושי אחר קיברו של מאיר שהיה אמור לפי דברי ממש"י להיות הנקבר הראשון שם. שמוליק לא עודד אותי באפשרויות למציאת הקבר והוסיף: אבל אם תמצאי את הקבר תודיעי לי, אולי נוכל להעבירו לבית הקברות של כנרת כי הרי לשם הוא שייך… צחקתי ואמרתי לו לשמוליק: קודם נמצא אחר כך נדבר.

read more »